Cirkusbarn af Juliane Vejen Thulesen

cirkusbarnForlag: Turbine
Sidetal: 292
Udgivet: 24/3-15
1kron

Dette er et anmeldereksemplar fra Turbineforlaget

Rosalina er cirkussets store stjerne, og publikummet gisper enstemmigt når hun slipper trapezen og suser gennem luften for så igen at blive grebet af Ivan.
Rosalina kender ikke sine forældre, hun ved kun at hendes mor var meget smuk, og skred fra cirkusset da hun var helt lille. Derfor bor Rosalina i husvogn med gode gamle Rob, som tager sig af hende, som var hun has egen.
En dag ankommer cirkusset til byen Dafne hvor Rosalina møder pigen Silke der ikke er helt som andre piger. Rosalina begynder at opsøge hende, og hurtigt finder hun ud af at der er en til flere mysterier der skal løses.

Ooorha jeg synes det her er rigtig svært. Da jeg faktisk ikke har fået læst bogen færdig. Den fanger mig simpelthen ikke. Jeg elsker hele cirkus universet, den smukke dragende magi, som alligevel er flosset i kanten, når man kigger nærmere.
Da jeg læste denne bog, følte jeg ikke at Juliane kendte til et cirkus andet end fra tilskuersiderne, og hvad man hører af sladder. Der manglede detaljer og personerne var flade. Jeg følte mig ikke draget af historien, selvom den er skrevet i et meget ligetil sprog.
Desværre ikke en bog kan jeg anbefale.

Skriv et svar

