Nye udgivelser August 2016

Hold da op. Sommeren går allerede på hæld. Hvilket betyder at vi skal have gang i endnu en månedens udgivelser. I sidste måned fik jeg ikke lavet et indlæg, jeg havde lige lidt for meget om ørerne. Det beklager jeg.
I skal ikke tage datoerne alt for højtidligt, da de kan blive rykket.
Jeg lister udelukkende udgivelser, der udkommer i fysisk form, så nogle af bøgerne kan være udkommet som e-bog før den fysiske bog.
Forlagsbeskrivelser af bøger, der er en del af serier, kan indeholde spoilers.

For your eyes only af Carolin Philipps
for-your-eyes-only_355920.jpg
Udgivelsesdato: 9/8-2016
Serie: —
Nr: —
Forlag: ABC forlaget

Forlagets beskrivelse:
– 4YEO

4YEO! Kun for dine øjne var de tænkt, Jannis! Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har tænkt, sagt og skrevet dette i løbet af de sidste uger. Hver gang med lidt mindre håb, hver gang med lidt mere fortvivlelse i mit hjerte. Bare for fire uger siden var mit liv stadig totalt i orden …

Lilly er helt væk i Jannis, som hun har været hemmeligt forelsket i siden hun var barn, selv om han er fire år ældre.

Hun bliver overlykkelig, da de endelig og nærmest ved et tilfælde bliver kærester. Som afslutning på gymnasiet tager Jannis til Mallorca med sin klasse. Det har Lilly det slet ikke godt med, for med på turen er også Jenifer, Jannis’ ekskæreste.

Og Jenifer vil bruge alle midler i et forsøg på at få Jannis tilbage. Det ved Lilly. Derfor må hun gøre alt, hvad hun kan for at holde på ham!

Drømmeland af Nick Clausen
97887928799981-671x1035.jpg
Udgivelsesdato: 23/8-2016
Serie: —
Nr: —
Forlag: Forlaget Facet

Forlagets beskrivelse:
Da Louie begynder at drømme om manden i blåt, finder han snart ud af, at han ikke bare drømmer. Han rejser faktisk til en anden verden. En verden, som manden i blåt kalder Drømmeland. I Drømmeland er alt i virkeligheden to ting: Hvad du ser, og hvad du ønsker at se. Og det kan være svært at se forskellen.

 

 

 

 

Dyt Båt Coconut af Glenn Ringtved
dyt-baat-coconut_353574
Udgivelsesdato: 9/8-2016
Serie: Spurt
Nr: —
Forlag: Gyldendal

Forlagets beskrivelse:
”Du må aldrig nogensinde fortælle det til nogen,“ sagde hun. ”Hører du? Du skal bare glemme det.”

Lasse er 13 år og har længe gået med en frygtelig hemmelighed, som han har forsøgt at fortrænge. Men da han endelig møder en person, der forstår ham, og som har prøvet noget af det samme, finder han modet til at fortælle sandheden om den aften hos fætter John.

DYT BÅT COCONUT er en bog i serien SPURT – bøger for unge, store historier, kort fortalt.

Half Lost af Sally Green
half-lost-bind-3_350668.jpg
Udgivelsesdato: 30/8-2016
Serie: Half bad
Nr: 3
Forlag: Carlsen

Forlagets beskrivelse:
Nathan er på flugt igen. Han er stærkere end nogensinde – og mere forhadt end nogensinde. For at redde Alliancen er han nødt til at risikere sit liv – og imens søger han hævn over dem, der har svigtet ham. En voldsom og gribende afslutning på Half Bad-trilogien, der gemmer på et twist til slut, som man ikke har set komme. “En af den slags bøger, hvor man ikke kan vente på fortsættelsen”

 

 

Bare et år af Gayle Forman
bare-et-aar_346068.jpg
Udgivelsesdato: 18/8-2016
Serie: Bare en dag
Nr: 2
Forlag: Gyldendal

Forlagets beskrivelse:
Willem og Allyson havde én magisk dag sammen i Paris. Og så var hun væk. Men Willem er overbevist om, at skæbnen har bestemt, at de skal være sammen. Derfor tager han af sted – verden rundt – for at finde hende. Men som månederne går, og Allyson ikke er til at finde eller komme i kontakt med, begynder han at spekulere på, om skæbnen nu også har så stor betydning.

En bog om de valg, vi tager. Om de ulykker, der sker. Og om den lykke, man kan være heldig at finde, når de to ting tørner sammen.

BARE ET ÅR er fortsættelsen til BARE EN DAG. Denne gang får vi historien fra Willems side.

Mere end veninder af Line Lybecker
mere-end-veninder_339299.jpg
Udgivelsesdato: 9/8-2016
Serie: —
Nr: —
Forlag: Calibat

Forlagets beskrivelse:

Det er ikke nemt at starte et nyt kapitel i sit liv når man sidder fast i det gamle. Anja på 16 har svært ved at give slip på Nicoline, men da vennen Markus præsenterer hende for hans kusine Catherine, slår det straks gnister. Problemet er bare at Catherine bor i USA, og at Anjas mor er alt andet end begejstret for en lesbisk datter.
Jeg tænkte på Catherine. Hvis bare jeg kunne ringe til hende og høre hendes stemme … Hvis bare hun ville holde med mig og sige at vi var sammen om det her … Men det var vi ikke.
Realisme, young adult
5 thoughts on “Nye udgivelser August 2016

  1. Nikoline siger:

    Hvor har Drømmeland af Nick Clausen dog en uhyggelig forside! Gayle Forman er jeg dog ret glad for. Hun skriver så fine bøger.

      • Jeg kan helt klart anbefale “Bare en dag”! Den overraskede mig virkelig meget ved ikke ‘bare’ at være en kærlighedshistorie. Desuden var den virkelig også bare god. Jeg kan dog også anbefale “Hvis jeg bliver” 🙂

Skriv et svar

